ד"ר קשב
         
      המרכז לפרט, למשפחה ולאיש המקצוע
      אבחון, טיפול, הדרכה ואימון
      הפרעות קשב והתנהגות, תפקודי למידה וקשיים רגשיים-פסיכולוגיים
 
      בהנהלת ד"ר גיל מאור  ופנינה מאור (M.A)
      טל: 072-2309810       טל נייד: 052-6348562       פקס: 072-2306348

ספרות להורים

ספרות עזר להורה ולילד להתמודדות עם קשיים

  "אור - מדיטציות קסומות להורה ולילד" / מיכל בוקר (הוצאת ידיעות אחרונות, 2005)
מדיטציה היא כלי נפלא לעזור לילד להרגע,להעצימו ולחדד את המחשבה. המדיטציה היא כלי נפלא ולפיתוח הקשר בין ההורה לילד ולהכנס לשלווה, במסגרת טקס השינה.
  מגמגם אבל פחות/ מיכל מלין
ספר מסדרת הספרים להעצמת ילדים. ספר מקור בעברית, ספר חוויתי להתמודדות עם גמגום אצל ילדים. ילדים לקוי קשב במצבי לחץ נוטים יותר לגמגם מילדים אחרים, ולעיתים במשימות פשוטות ומודעות ניתן להתגבר על הקושי. הספר כתוב כך שגם ילדים יכולים לקרוא ולכן יכול לשמש כנושא לדיון עם ההורה.

 
"האידיאייצ'די שלי"/לאורה וולמר (הוצאת אמציה, 2008 )
ספר עבודה להורה ולילד. הספר מציג בצורה פשטנית, באמצעות סיפור קליל וחוויתי את העולם הרגשי של לקויי קשב והקשר שלהם לסביבה. ספר זה מאפשר לילדים להבין את הפרעת הקשב של עצמם, ולפתח דיון עם ההורים בנושא (הספר מלווה בהנחיה להורים לאורך ההפעלה). הספר מחולק לקטעים קצרים, חלקו מנוקד.בספר קטעים שבהם קיים ניקוד.
 
  "עצור מורידים הילוך"/פטרישה קווין וג'ודית שטרן (הוצאת גלילה).
מדובר בסט של ספר (הוצא לאור בשנת 2004) וחוברת לעבודה עצמית (הוצאה לאור בשנת 2005). הספר מתאר באופן כללי מהי הפרעת קשב מתוך דוגמאות מחיי היומיום. הספר נכתב בשפה פשוטה ומתאים לבני נוער.. הספר מספק לקורא בעל הפרעת הקשב חוויה של הזדהות עם הכתוב. חוברת העבודה יכולה לשמש חומר למחשבה, אולם אינה מהווה תחליף להדרכה מקצועית.

 
  "אני זה אני- ואני יכול"/דליה קרלין (הוצאת יסוד, שנת 2006)
ספר שנכתב בעברית לחיזוק התדמית והדמוי העצמי של ילדים לקויי למידה. ניתן לקרוא את הספר ביחד עם הילד ולדון בתובנות משותפות. היפה בספר שניתן להתייחס לקטעים בנפרד וכל פעם ללמוד עליהם מחדש.
"מי מפחד מהחושך/ דליה רשפי-תור (הוצאת תמוז, שנת 2005)
ספר לילדים ולהורים הנועד להתמודד עם אחד הקשיים הגדולים של ילדינו הסובלים מ- ADHD – החושך. במיוחד בלילה שהכל נרגע והדמיון הפורה של ילדינו מתחיל לעבוד, יש החמרה בהופעת הפחדים. בספר מספר עצות להתמודדות עם החושך באופן חוויתי.
 
  "שלי הצב ההיפראקטיבי"/ דבורה מוס (הוצאת ספרי יסוד, משנת 1989)
ספר מתורגם שמכוון לילדים, ומתאר את המאפיינים ההיפראקטיביים והאימפולסיבייים של התסמונת. הספר מיועד לעזור לילד בעל הפרעת התנהגות לעבור את מחסום ההתנגדות לתהליך התערבות וטיפול בהפרעת הקשב (כאשר מדובר בהתערבות תרופתית). הספר מתאר את השינוי שחל אצל ילד לפני ואחרי ריטלין, הספר מתאים לילדים בגילאי 8-11. בגיל מוקדם יותר, ילד עלול לפתח חוסר ביטחון בעצמו ולהבין לא נכון את השימוש בתרופה.
 
  "אני זה אני! ואני מיוחד!"/אן מיק ושרה מסיני (הוצאת אגם, 2007)
ספר קריאה נפלא, המיועג לגיל הגן והשנים הראשונת של ביה"ס היסודי. הספר מספר על רועי, ילד קטן הסובל מדימוי עצמי נמוך ובעזרת אימו מגלה מחדש את היכולת להעריך ולהאמין בעצמו.

 



ספרות בנושא הפרעות קשב וריכוז

טיקים תסמונת טורט/אוטום צ'ודהורי (הוצאת אח)
תסמונת טורט והפרעות טיקים הן הפרעות מוכרות היטב אך לעתים קרובות אינן מובנות כהלכה. במדריך חיוני זה בוחן ד"ר אוטום צ'ודהורי את הסימנים, התסמינים והגורמים האפשריים לתסמונת טורט. הוא מציע עצות מבוססות היטב וטכניקות מעשיות לניהול התסמינים והטיפולים הרפואיים הקיימים כיום. ניתנות גם אסטרטגיות להתמודדות עם בעיות קשורות כגון הצקות בבית הספר והערכה עצמית נמוכה שהופכות את הספר לחובה להורים ולאנשי מקצוע המטפלים בילדים עם תסמונת טורט וטיקים.

 
ליקויים בתפיסה החזותית אצל ילדים עם ADHD, אוטיזם ולקויות למידה אחרות: מדריך להורים ואנשי מקצוע / ליסה א. קורץ (הוצאת אח, 2012)
ספר זה מביא סקירה מקיפה של בעיות ראייה אצל ילדים עם מהקשת האוטיסטית ובעלי לקויות למידה ספציפיות. הוא פורש מגוון נרחב של פעילויות לחיזוק תפקודי הראייה והמיומנויות התפיסתיות בעזרת חומרים פשוטים להכנה ולשימוש בבית ובכיתה. המחברת גם מסבירה בשפה לא טכנית את תהליכי הסינון לקשיי ראייה ומייעצת בנוגע למציאת עזרה מקצועית מתאימה.

זהו כלי עזר מצוין ושימושי להורים לילדים עם בעיות בתפיסה החזותית ולאנשי המקצוע העובדים אִתם.
הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, ספר פעילויות להורים - 101 דרכים לסייע לילדך להתמודד / לארה הונוס-ווב (הוצאת אח, 2011)
פעילויות מהנות המספקות נקודת ראות חדשה על ADHD
אם אתם רוצים לגדל ילדים בריאים ומאושרים, עידוד ותמיכה יכולים לחולל ניסים, לעומת זאת הרצון לשלוט ולשנות גורם לתסכול ועוינות. בספרה הראשון, The gift of ADHDמציעה הפסיכולוגית לארה הונוס־ווב, דרך חדשה, חיובית ומחזקת, להתייחס אל ילדים המתנהגים בצורה אופיינית להפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות (ADHD). במקום להתאמץ ל"אלף" את ילדכם מוסח הדעת, היא מראה כיצד ניתן להעריך את היצירתיות, הרגישות ותשוקתו לחיים. בספר זה, היא ממשיכה לפתח את הרעיונות מספרה הקודם, ל־101 פעילויות פשוטות בהן תוכלו להשתמש כדי לפתח את נקודות החוזק של ילדכם. 

 
ילדים עם תסמונת מעורבת - ADHD, לקויי למידה, טורט, אספרגר ועוד/מרטין קוצ'ר
'אין זה סוד שאצל אנשים עם שוני נוירולוגי קיים עירוב של בעיות נוירולוגיות. הסוד הוא כיצד לקבוע מתי בעיה אחת מתחילה, נגמרת או חופפת בעיה אחרת. ללא הבנה זו קשה מאוד לתכנן את הטיפול הראוי ביותר ואת התמיכה הדרושה. אולי זה אפילו בלתי אפשרי. ד"ר קוצ'ר, נוירולוג בעל ניסיון רב ומחנך מטבעו מסוגל לחבר בעבורנו את כל פיסות הפאזל. הספר הופך את ההבנה של אנשים עם שוני נוירולוגי למסובכת פחות. זוהי קלאסיקה!'ליאן הולידי ווילי, המחברת של Pretending to be Normal: Living with Asperger Syndrome.
'הדוגמאות שהמחבר מביא לקוחות מן החיים והאסטרטגיות מוחשיות וניתן ליישמן בחיי היומיום. אני ממליצה שספר זה ישמש מדריך לכל הורה שמתמודד עם ילדים עם צרכים מיוחדים'היידי ברנהרדט מנהלתADRN Attention Deficit Research Network, טורונטו, קנדה.
'ד"ר קוצ'ר מכיר בתסכול אותו חווים הורים ומורים המתמודדים מדי יום עם ילד המתקשה בוויסות עצמי והוא מצליח במיומנות רבה ליצור אמפתיה כלפי הילד תוך נקיטת גישה חיובית בה יכולים לנקוט הורים ומורים שמעמיקים את הידע שלהם בתחום. . . נפלא שיש ספר אחד עליו אני יכולה להמליץ להורים, המרכז מידע מועיל על כל הבעיות של ילדם' לסלי פאקר, PhD, מומחית לתסמונת טורט, יועצת בבתי-ספר ופסיכולוגית

 
כיצד לחנך וללמד ילדים עם ADD/ADHD /סנדרה ריף (הוצאת אח, שנת 2009)
ספר מקיף ויסודי שיצא בתרגום עברי בשני חלקים, שמכוון להורים ולמורים. הספר מעניק לקורא יידע, טיפים ועצות, שכל קורא יוכל ליישם.
הספר מחולק למסגרות השונות, גיל הילד ובהתאם לרמת המודעות לבעיה ולהתמודדות איתה.
למורים הספר מציע כלים לעבודה בכיתה, מתן שיעורי בית ועבודה מול ההורים.
להורים הספר מציע סיוע וכלים בתחום הלימודי בבית ובבניית הקשר עם בית הספר. הספר מומלץ הן להורים והן למורים.

 
"הורות לילדים הסובלים מהפרעת חוסר קשב והיפראקטיביות"/דויד פנטקוסט. (הוצאת אח, משנת 2004).
הספר מתורגם ומציע כלים שונים להורים בתחום ההתערבות הפסיכולוגית, בעיקר מספק כלים לבניית גבולות ועיצוב התנהגות. הספר מציע גם דרכי עבודה, אולם מומלץ להתנסות בצעדים המוצעים בספר, רק לאחר הדרכה ראשונית של מהי הפרעת קשב, ודרכי עבודה איתה. הספר יכול לחזק לקורא תהליכים של הבניית התנהגות, בעיקר הפרק בו מציעים המחברים את תוכניתם. יש לקחת בחשבון, כי התוכנית, כתוכנית כוללת לא נבדקה באופן אמפירי (לפחות לכל הידוע לי) אולם התנסות בכלים משם, יכולה לעזור בעבודה הורית יומיומית מול ילדים לקויי קשב.
 
"האידיאייצ'די שלי"/לאורה וולמר (הוצאת אמציה, 2008)
ספר עבודה להורה ולילד. הספר מציג בצורה פשטנית, באמצעות סיפור קליל וחוויתי את העולם הרגשי של לקויי קשב והקשר שלהם לסביבה. ספר זה מאפשר לילדים להבין את הפרעת הקשב של עצמם, ולפתח דיון עם ההורים בנושא (הספר מלווה בהנחיה להורים לאורך ההפעלה). הספר מחולק לקטעים קצרים, חלקו מנוקד.בספר קטעים שבהם קיים ניקוד.

 

 ספרות בנושא לקויות למידה

לקויות למידה לא מילוליות (NLD)/ פמלה ב. טנגווי
ספר מצוין להורים, המשלב מגוון רחב של נושאים, מהתמודדות עם כפתורים ורוכסנים ועד לשימוש בדאודורנט ובקצף גילוח. העובדה שפמלה טנגווי מגדלת בת שאובחנה כסובלת מהלקות ללא ספק באה לידי ביטוי ואפשרה למחברת לשזור שפע של עצות מועילות וחוות דעת של מומחים לכל אורך הספר. הספר יעזור לכל קורא לפענח את העולם המיסתורי של ה-NLD -Georgia Family Magazine
העצות של פמלה טנגווי ישירות, הגיוניות, ברורות וקלות להבנה. מדריך זה ישמש מפת דרך מבורכת להורים המבולבלים והבלתי נתמכים של ילדים עם NLD, אך בה בעת הוא גם חומר קריאה מאלף לאנשי חינוך ואנשי מקצוע אחרים העובדים עם ילדים עם NLD ויעזור להם להבין כמה מאמץ נדרש מהורים המגדלים ילדים עם NLD. -סו תומפסון, MA, CET
לספר ערך רב הן כמקור עשיר של עצות מועילות והן כקרש קפיצה ליצירתיות של מי שמטפלים בילדים עם NLD. בספר זה מעניקה פמלה טנגווי חומר קריאה יקר ערך לכל אדם שה-NLD נוגע בחייו. -מתוך ההקדמה של ביירון רורק, FRSC
ספרה של פמלה טנגווי שופע בהסברים הגיוניים וחדי-תפיסה ובעצות נבונות ומועילות המבוססות על מחקרים מובילים בתחום ה-NLD. אינני יכולה לדמיין את הספרייה שלי בלי ספר זה. רוצו לקנות. עכשיו! -ליאן הולידי ווילי, EdD

 
   

 
 
ספרות כללית להורים
50 דרכים נפלאות להיות משפחה חד הורית/ בארי ג גינסבורג (אח, 2009).

ספר שנכתב במקור למשפחות חד הוריות, אך מכיל עצות והפעלות שמתאימות לכל משפחה. ספר חשוב מאוד לכל משפחה מודרנית, העוסק בייעול זמן האיכות המשפחתי של הורים עם ילדיהם. ספר מומלץ מאוד.


"בעיות משמעת אצל ילדים"/יואל גולדברג ( הוצאת ביתן-זמורה שנת 1987).
ספר שנכתב בעברית, הספר מציג מידע להורים ולאנשי מקצוע על מגוון שיטות בעיצוב התנהגות. הכותב מתאר את השלבים העוברים על הילד ועל מעביר הנורמה בעת תהליך הקניית הערכים.
בספר שני פרקים חשובים מאוד- פרקים 10 ו-14. פרק 10 עוסק בשימוש נכון ב'פסק זמן', ככלי למניעת עימותים והפעלת ענישה. פרק 14 העוסק בהפעלה נכונה של כלכלת אסימונים (שיטה שרבים מפעילים לא-נכון ויוצרים אצל הילד תסכול וחוסר הצלחה), עוד ניתן למצוא היבטים תיאורטיים, הפעלת סמכות הורית, סוגי חיזוקים ושימוש נכון בהם, סוגים של בעיות משמעת וגורמיהם, בניית חוזה בין הילד להורה ובין הילד למורה, וכלים לבניית יומן התנהגות. הספר מבוסס מדעית ומאוד מומלץ.

"שיקום הסמכות ההורית"/ חיים עומר (הוצאת מודן, 2000)
ספר יסוד העוסק בסמכות הורית וביצירת משמעות בחיי הילדים לקבת סמכות מבוגר. ספר חשוב לכל הורה ואנשי מקצוע העוסקים בהדרכת הורים.

הסמכות החדשה/חיים עומר (הוצאת מודן, 2008)

"הורים טובים מידי"/

"הורים וילדים ומה שבינהם"/עדנה כצנלסון (הוצאת עמיחי).
ספר מקיף ומקצועי של המחברת, שנכתב בעברית. בספר התייחסות לשלבים שונים של המשפחה, ולתפקוד ההורים במערך המשפחתי בסיטואציות שונות. הספר כתוב אקדמי ולכן חשוב גם לאנשי מקצוע ולמטפלים במשפחות. בהחלט מהווה ספר בסיס והכנה להורה בכלל לפני שהוא חושב על ילדים במשפחה. הספר לא מדבר יעודית על הפרעות קשב, אבל הספר מספק כלים לכל הורה להתכוננות לקראת העבודה הקשה בחיו – ההורות.
למחברת ספרים נוספים, אני אהבתי גם את ספרה דיאלוג עם ילדים (בהוצאת דביר), שמדבר על שיפור התקשורת הבינאישית במשפחה

"אינטליגנציה הורית"/ מיכל רוזמן ומירה דיטל (הוצאת, 1999)
ספר המציע התייחסות ליחסי הורים - ילדים, מתוך מודעות לתפקידו של כל אחד ולזיקה בין ההורה לילד. ספר שכולל בסיס תיאורטי, ודוגמאות ליישום.

"הורות מודעת"/הארוול הנדריקס והלן האנט. (הוצאת אחיאסף, 2004)
ספר הבנוי בכוח הדברים של שיטת האימגו. הספר בנוי מחמישה חלקים העוסקים בהתחברות של המשפחה, בשימור המעורבות של פריטי המשפחה ובפתרון בעיות שכיחות. בספר התייחסות גם למאפיינים התפתחותיים האופיינים לכל קבוצת גיל של ילדים והדרכים שהורה יכול לנסות כדי לסייע לו.

"כללים טובים להורים טובים"/לורנס סטיינברג (הוצאת מטר, 2006)
הספר מציג 10 כללים העוסקים בתפקוד ההורי בקשר עם הילד. כל אחד מעשרת הקטעים כולל חלק מיידעי וחלק עם עצות מעשיות. אהבתי את הפתיחה של הספר שעוסק ברגש הבסיסי של כל הורה לגבי האשפרות שהוא פוגע בילדו. בהמשך עובר המחבר לחשיבות המעורבות שלכם ההורים בחיי הילד ומבחוייבות ההדדית שלכם ושל הילד לתהליכים. המחבר מציע להתייחס לילד בכבוד ולשתף אותו ברציונל של ההחלטותיכם (אני חושב בהתםא לגילו). לגבי הפרק הרביעי העוסק בהתמת שיטת ההורות לילד, אני מבקש להוסיף להתאים את השיטה גם לאורך חייכם. עם לא תעשו כן, תשברו מהר יותר.

"כל ילד חושב אחרת"/מל לוין (הוצאת מודן, שנת 2006).
ספר המציע שינוי התייחסות ללקויי למידה ולקויי קשב, כדי לעזור להם לקבל את מי שהם. כאדם המצדד בתפיסה, כי לקות קשב היא שונות בדרך החשיבה ולאו דווקא ליקוי, הספר מקנה להורים כלים להתמודד עם ילד לקוי למידה, מבלי להתייחס לשונותו כלקות. אהבתי מאוד את הפרק האחרון של הספר, העוסק בזכות להיות שונה, הדרכים לבצע העצמה, דרך הבנת השונות. ניתן להשלים את העיון בספר (או לפני קריאה בו) במאמר המוצע לכם באתר זה בספריית המאמרים, לעיון "הפרעת קשב סטיה או שונות".

"המיתוס של העצלנות"/ מל לוין (הוצאת מודן, 2008).
ספר בו כותב המחבר על גורמים אפשריים לקבלת תמונה של ילד עצלן, בפרספקטיבה של לקויות למידה.
הפרק התשיעי העוסק ב"מחוללי התפוקה" הוא פרק חשוב, מעשי ותורם לאנשים בעלי קשיי התארגנות למצוא בפרק זה ובפרקים אחריו, כלים לשיפור התפקוד והיעילות.

 "פריצת דרך במוטיבציה"/ ריצ'ארד לבוי (הוצאת אמציה, 2008).
ספר חשוב של לבוי, שמציע גורמים אפשרים לחוסר מוטיבציה של ילדים ודרכים לשיפורם. המחבר מציע 8 כוחות מוטיבציוניים אצל ילדים, ו-6 דרכים להגביר אותם. הספר מתורגם בצורה בהירה וברורה ומספק מידע חשוב לבעלי התסמונת ולבאים עימם במגע.

"ילד שלי מיוחד"/עירית חגי. (הוצאת מודן, 2005).
הספר נכתב בעברית. הספר מתאר דפוסי התנהגות ודרכי עבודה עם ילדים מארבע סוגי בעיות: תקשורת, ויסות חושי, התנהגות וקשיי שפה. אהבתי מאוד את צורת ההגשה של הכותבת. העצות שמציעה המחברת כדרכי סיוע ועזרה מאוד פרקטיים וחשובים. תיאורי המקרה, נותנים נקודת מבט ייחודית ותובנות לגבי עולמו של הילד בעל הלקות הנידונה. אומנם, הספר לא מתאר מיקרים של הפרעות קשב בהגדרה, אבל ליקויים שפתיים, תקשורתיים ובעיות בויסות חושי שכיחות מאוד כחלק מתסמינים של הפרעת קשב או כתחלואה נלוות. ספר זה תורם להבנת מרכיבים אלו.

"איך לומר זאת לבני טיפשעשרה"/ רי'צרד היימן (הוצאת פוקס, 2004).
הספר מתייחס לתקשורת בין מתבגרים להוריהם. בספר התייחסות לסוגיות נבחרות המהוות נקודות מחלוקת בין הורה ומתבגר. ספר מומלץ לכל הורה ומתבגר.

"פסיכולוגיה להורים"/שאול סולברג (ידיעות אחרונות, 1999).
ספר המספר להורים בשפה פשוטה, מושגי יסוד בהתפתחות ילדיםמהגיל הרך ועד גיל ההתבגרות. בספר מוצעות עצות לדרכי התמודדות לקשיים האופיינים לכל קבוצת גיל.

"אין ילדים רעים"/מיכל דליות (הוצאת קשת, 2008)
ספר כללי לגבי עצות להדרכת הורים על פי רוח הגישה האדלריאנית. מיכל דליות, היא הדריכה מהתוכנית "סופר נני". הספר מספק תובנות להורים לגבי מקורות ההתנהגות של ילדיהם ודרכים של ההורים להקל עליהם. הספר אולם כתוב ללא תוכן עניינים, מה שיכול להקשות על לקוי קשב. אולם אני מציע לדפדף ולהתעכב על הדפים שכתורתם "חומר למחשבה" הם צבועים בצבע אדום והזיהוי שלהם קל יותר. הם קצרים ומספקים חומר למחשבה. 

 "הילד כועס"/דניאל ל דיוויס (הוצאת אח, 2008)
ספר להורים המציע גורמים אפשריים לכעסים אצל ילדים. הספר לא מכוון להפרעות קשב, אולם לקות הקשב כתובה בספר כאחד הגורמים המרכזיים ללחץ וכעס אצל ילדים. הספר קצר ונוגע במקורות הכעס, העוררות הרגשית בעת הכעס, השפעות הכעס וכלים לטיפול בהם. הספר מכוון מידע להורים לגבי ילדים ומתבגרים בפרקים שונים. 

 "בגובה העיניים- לדבר עם ילדים" /חלי ברק ושירה גלנץ (הוצאת אח)
ספר נפלא לכל הורה המתייחס לתקשורת עם הילד. הספר מציג להורה מודעות לגבי תוכן השיחות וצורת הצגת הדברים כבבואה לתכנים בעולמו של ההורה. מודעות לדברים המוצגים בספר יכולה לשפר את התקשורת, לתאם ציפיות בין ההורה לילד ולשפר את האווירה הכללית בבית. בספר גם עצות מעשיות להתנסות עצמית.

"פחדים של ילדים"/חיים עומר ואלי ליבוביץ (הוצאת מודן, 2005)
ספר להורה שמלמד את מקורות הפחד של ילדים, והדרכים בהן אנו כהורים יכולים לתמוך בילדים ולמגר חלק ניכר מהפחד. חלק מהעניין שמהווה נקודה מרכזית הוא לא השאלה מה לעשות, אלא השאלה מתי להיות. ההתמודדות המשותפת עם פחדיהם של הילדים קשורה לזמינות ההורה ובמתן תמיכה במקום חיפוש אחר יצירת מגננה עליו.

הורים כמנהיגים/חיים עמית (הוצאת מודן, 2006)
ספר להדרכת הורים המתייחס לחיזוק הסמכות ההורים. בספר כותב עמית על תהליכי הכוונה מתוך מודעות ועוצמה ולא מתוך חולשה – המתבטאת בכעס וצעקות. הורים כמנהיגים מציע להורה דרך אחרת להורות מתוך מודעות לסמכות שיש להם מעצם היות הורים.

"כיצד לשפר את הביטחון העצמי של ילדיך"/סוזן קלארק. (הוצאת אח, 2002)
ספר המרכז רעיונות ופעילויות שמסייעות בניטור הצלחות לשם העלאת הדימוי העצמי של הילדים. העצות המובאות בספר מלמדות אותנו כיצד לתרגם לילד הצלחות קטנות לשינויים גדולים.

 תקשיבו לי רגע/חלי ברק (הוצאת אח, 2004)
ספר חביב שבו כותבת המחברת תשובות של ילדים למבחר נושאים. המחברת מביאה דברים בצורה פשוטה ובהירה, וכל קריאה בו מספרת תובנה ומחשבה אחרת על הדברים מאחורי המילים של ילדינו. ספר חשוב לכל הורה.

 הכוונת התנהגותם של ילדים/קתרין ג' קוולס (הוצאת אח 2002)
ספר מתורגם, חשוב להורים, מורים, יועצים ומטפלים. בספר תוכנית מובנית לניתוח ועיצוב התנהגות של ילדים. בספר ליווי מלא כולל לוחות רישום וכדומה. הספר מכוון להורים ולאנשי מקצוע, מציע הבנה של גורמים עליהם יושבים הפרעות התנהגות ובנייה באופן הדרגתי של כלים לשיפור המצב. בספר, בדומה למרבית הספרים המתורגים על ידי ההוצאה, ישנם שלבי עבודה וליווי בתרגילים ודפי מעקב ורישום.
ספר חשוב מאוד ואחד הטובים בתחום. ספר נוח לעבודה וידידותי לקורא.

"ילדי אינדיגו" (כללי)
עד היום נכתבו ארבעה ספרים בנושא ילדי האינדיגו. יש תפיסה הרואה בילדים לקויי קשב תכונות המייחדות אותם מאנשים אחרים. תכונות אלו מאופיינות במאפיינים פסיכולוגיים והתנהגותיים שונים. ילדים אלו נקראים ילדי האינדיגו בגלל שלפי מסורת זו בצבע ההילה שלהם שולט צבע האינדיגו.
המלצה בשני ספרים אני מציע להתמקד במיוחד, גם אם אינכם עוסקים במיסטיקה או מקבלים גישה זו:
א. "ילדי האינדיגו- הילדים החדשים הגיעו"/לי קרול וג'אן טובר (אור עם, משנת 2000):
    בספר זה סקירה כללית על ארבעת סוגי הילדים ועל תכונותיהם המיוחדות. ניתן לראות קווי דמיון רבים בין המתואר בספר לתיאור ילדינו,  
    המאובחנים כבעלי ADHD.
ב. "איך לגדל ילדי אינדיגו"/ברברה קונדרון (הוצאת אור עם, משנת 2006): בספר שיטות שניתן ליישם על ילדי ADHD  גם עם אינכם נימנים עם 
    תומכי גישה זו.

 

 

מטרת אתר זה על תכניו השונים הוא לספק מידע בלבד ואין לראות בהם אבחנה רפואית ו/או חוות דעת. תכני האתר אינם מהווים בשום מקרה תחליף להתייעצות אישית עם גורם מקצועי מוסמך.
כל שימוש באתר או הסתמכות על תכניו תיעשה, איפוא, על אחריותם הבלעדית והמלאה של המשתמשים. גלישה באתר מהווה הסכמה מצד הגולש לתנאים אלו.

לייבסיטי - בניית אתרים