ד"ר קשב
         
      המרכז לפרט, למשפחה ולאיש המקצוע
      אבחון, טיפול, הדרכה ואימון
      הפרעות קשב והתנהגות, תפקודי למידה וקשיים רגשיים-פסיכולוגיים
 
      בהנהלת ד"ר גיל מאור  ופנינה מאור (M.A)
      טל: 072-2309810       טל נייד: 052-6348562       פקס: 072-2306348
29.3- עכו: הכנס הרפואי "למידה,לקויות למידה, הפרעת קשב ומה שביניהן" (מושב רפואי)  |  29.3.17- עכו: הכנס השנתי "למידה, לקויות למידה, הפרעת קשב ומה שבינהן"  |  
התארגנות למידה בתלמידי בית הספר עם ליקווי למידה והפרעות קשב :

משימה לימודית היא אחת הקשיים וההתמודדויות היותר מורכבות שעוברים לקויי קשב. התארגנות נכונה יכולה להקל על התהליכים והפעילויות הקשורות בלמידה, ובפרט לקראת מבחן.
בקרב ילדים בכיתות היסוד מומלץ להורים לסייע להם בהתארגנות זאת (לפחות בהתחלה) ואילו בקרב ילדים גדולים יותר לעודד התארגנות עצמאית.

חשוב לזכור שהלמידה היא אחד מתחומי ההתמודדות הקשים של ילדים ומתבגרים לקויי קשב. ההתמודדות החוזרת עם קושי אובייקטיבי מעוררת מבוכה, דבר הגורם לתסכול ועוגמת נפש. לכן, מתבקשת רגישות רבה מצד ההורים בהתמודדות לקראת הכנת שיעורי הבית.

מומלץ, שההתארגנות ללימודים תעשה במסגרת סדר היום הכללי. מומלץ אף להיערך לכך כבר בחופש הגדול ולעבוד על תוכנית שבועית או חודשית קבועה פחות או יותר.

התנאי לביצוע תוכנית עבור הילד, היא הסכמה הדדית על התוכנית של ההורים והילד. בנוסף, תכננו את הזמן בהתאם לכיסוי התרופתי במשך היום. יש לשלב בתוכנית היומית: זמן מנוחה, זמני ארוחות, זמן פנוי לבילויים וזמן ללימודים. במסגרת זו ניתן גם להציע תוכנית לדמי כיס ותגמול במסגרת עיצוב התנהגות.

במידת האפשר, כדאי להימנע מהאפשרות שההורה מכין שיעורים עם ילדו, היות שזה אחד מגורמי המתח הגדולים אצל הילד.

מטרת אתר זה על תכניו השונים הוא לספק מידע בלבד ואין לראות בהם אבחנה רפואית ו/או חוות דעת. תכני האתר אינם מהווים בשום מקרה תחליף להתייעצות אישית עם גורם מקצועי מוסמך.
כל שימוש באתר או הסתמכות על תכניו תיעשה, איפוא, על אחריותם הבלעדית והמלאה של המשתמשים. גלישה באתר מהווה הסכמה מצד הגולש לתנאים אלו.

לייבסיטי - בניית אתרים