"הסוד"/רונדה בירן. (הוצאת כנרת, 2007)
ספר מודעות חשוב, שלדעתי חשוב שיקרא על ידי כל אדם. הספר כתוב בצורה בהירה, אולם מחייב מחשבה עמוקה על הדברים. הספר מלמד את הקורא לערוך שינוי באורך חייו, דרך משמעות חיים, הדמיה יוצרת ומודעות לכוח היוצר שבאמונה ובכוונה.

"כעס במערכות יחסים"/קים פלג ומתיו מקיי (הוצאת פוקוס,2004)
ספר חשוב המתאר דרכים להפחתת לחץ וכעס במערכות יחסים. הספר חשוב להורים, היות שנוכחותו של ילד בעל צרכים מיוחדים, ובכלל זה לקויות למידה, יוצר לעיתים רבים גם מתח בין בני הזוג. הספר מציע דרכים להפחתת הכעס ודרכים ליצירת תקשורת כחלופה.

"להשתחרר מהכעס"/ דוק צ'ילנדר ודבורה רוזמן (הוצאת אח, 2008).
ספר מודעות שנועד להציג את מקורות המתח והלחץ בחיינו, ונותן כלים מעשיים להפחתת גורמי הלחץ. הספר מציע לאנשים השרויים בתקופות לחץ וכעסים, לשנות את נקודות הייחוס ולפתח חמלה לעצמך ולזולת לצד פיתוח דמיון מודרך וחשיבה רגשית יותר- אנטליגנציה רגשית. ספר לדעתי חשוב לכל, ולאו דווקא ללקויי קשב.

"המיתוס של העצלנות"/ מל לוין (הוצאת מודן, 2008).
ספר בו כותב המחבר על גורמים אפשריים לקבלת תמונה של ילד עצלן, בפרספקטיבה של לקויות למידה.
הפרק התשיעי העוסק ב"מחוללי התפוקה" הוא פרק חשוב, מעשי ותורם לאנשים בעלי קשיי התארגנות למצוא בפרק זה ובפרקים אחריו, כלים לשיפור התפקוד והיעילות .

"פריצת דרך במוטיבציה"/ ריצ'ארד לבוי (הוצאת אמציה, 2008).
ספר חשוב של לבוי, שמציע גורמים אפשרים לחוסר מוטיבציה של ילדים ודרכים לשיפורם. המחבר מציע 8 כוחות מוטיבציוניים אצל ילדים, ו-6 דרכים להגביר אותם. הספר מתורגם בצורה בהירה וברורה ומספק מידע חשוב לבעלי התסמונת ולבאים עימם במגע.

"דמיון מודרך עם ילדים"/דבורה פלאמר (הוצאת אח, 2003).
הספר מציג דרכים לפיתוח הדמיון המדרך אצל ילדים . הספר כללי ואינו מכוון ל ADHD, אבל היכולות הטבעיות של לקויי קשב מאפשרים בסיס טוב להתערבות בשיטה זו. החלק העיוני מספק מידע להורים, החלק המעשי מציע עבודה בשלבים, להורים ולמטפלים.

"העצמי האוטנטי"/ פיל מק'גרו (הוצאת אור עם, 2007).
כותב הספר הינו פיל מהתוכנית המוצגת בערוץ 3 "ד"ר פיל". הספר כולל ספר מידע והדרכה וספר תירגול (2 חלקים). הספר מכוון לחיזור העצמי האוטנטי מתוך קבלת עצמית ומודעות עצמית. הספרים פשוטים ומעשיים מאוד. שיפור דרך יישום ההמלצות די מהיר. עם זאת הספר אינו מהווה תחליף לפניה לאיש מצקוע שיש מצוקות רגשיות אצל הילד או המבוגר.

"להיות שונה, להיות חריג"/פנינה ציפורי-בקשטיין (אור עם, 1997).
ספר המציג דרכים, כלים ותובנות לגבי עולמם של השונים והחריגים, תוך התייחסות ללקויות שקופות. בספר מוצגים רעיונות ודרכים להתמודד עם סטיגמה, כישלונות, דימוי עצמי נמוך ורגשות אשם. בספר מוצעים כלים להתמודדות עם רגשות אלו, דרך התנסות חיובית.

"סדנה להערכה עצמית"/ שירלי גלן. (הוצאת פוקס, 2004).
ספר מעשי המציע דרכים לשיפור ההערכה העצמית. הספר מציע שלבי עבודה ומלווה את האדם בתהליך עבודה. ספר שיכול ללוות אדם בהתפתחות עצמית וכן ספר שיכול ללוות אדם הנמצא בטיפול והינו עובד גם על שיפור הדימוי העצמי.

"כל ילד חושב אחרת"/מל לוין (הוצאת מודן, שנת 2006).
ספר המציע שינוי התייחסות ללקויי למידה ולקויי קשב, כדי לעזור להם לקבל את מי שהם. כאדם המצדד בתפיסה, כי לקות קשב היא שונות בדרך החשיבה ולאו דווקא ליקוי, הספר מקנה להורים כלים להתמודד עם ילד לקוי למידה, מבלי להתייחס לשונותו כלקות. אהבתי מאוד את הפרק האחרון של הספר, העוסק בזכות להיות שונה, הדרכים לבצע העצמה, דרך הבנת השונות. ניתן להשלים את העיון בספר (או לפני קריאה בו) במאמר המוצע לכם באתר זה בספריית המאמרים, לעיון "הפרעת קשב סטיה או שונות".

"מרפא פילוסופי"/אדיר כהן (הוצאת אמציה, 2007).
ספר מודעות על ריפוי מתוך מודעות והתבוננות על השינוי שלנו מבפנים. הספר קושר את השינוי לאספקט פילוסופי, כזה המאפשר דיאלוג עם העצמי עם פחות מגננות ויותר ביקורת עצמית. בספר מוצג בצורה חוויתית תהליכי שינוי אצל אנשים מתוך הבנה של דינמיקה של מציאות במשקפת הפילוסופית. ספר מודעות שמפתח חשיבה יצירתית לפתרון בעיות ולהעצמה.

המסע לילדים/ ברנדון בייס (הוצאת פראג, 2008)
ספר מודעות לפיתוח הפוטנציאל של ילדים דרך הכוונה ושאיפה למשמעות. הספר מיועד להורים, אולם גם למטפלים העושים שימוש בלוגותראפיה יכולים להפיק מהספר תועלת בבניית משמעות חיים עבור ילדים ככוח מניע. לילדים לקויי קשב, המוטבציה היא מרכיב חשוב מאוד בתפקוד שלהם.