הקטגוריה הנוכחית עוסקת בספרות הקיימת בנושא הפרעות קשב וריכוז, תוך התייחסות לקהלי יעד שונים. בהתייחסותנו איננו נותנים ציון לספר או עומדים על טיבו, אין זה הוגן כלפי מי שטרח וכתב ספר שהאמין בדרכו. אנו מאמינים שיש ברכה בכל מי שכתב ספר שנועד להביא ידע לציבור, ולא משנה דעתו האישית המובעת בספר. הוספנו המלצות על פרקים מיוחדים, שחשנו כי יש צורך לציינם באופן מיוחד.

מאפייני אישיות בקרב מבוגרים
התיזה שלי, שהורשתה לפירסום לטובת עמותת לשם, ומופיע גם באתר פסיכולוגיה עברית. התיזה מדעית (MA) וכוללת רקע עיוני על התסמונת, המקור הנוירולוגי שלה ועל הקשר בינה ובין התנהגות עבריינית. מתואר בה מחקר אמפירי שנעשה בארץ בקרב מבוגרים. במאמר מובעת חשיבות הסביבה על תסמינים התנהגותיים בקרב לקויי קשב.
לקריאה - לחץ כאן

דוח כללי על הפרעת קשב
הדוח נכתב על ידי ההסתדרות רפואית בישראל, ומהווה מסמך ראשון המתייחס לקוים מנחים לאיבון וטיפול בהפרעות קשב. בימים אלו שוקדים על מסמך עקרונות חדש, אבל במסך זה מידע חשוב להורים ולאשי מקצוע על התסמונת, דרכי האיבחון שלה ודרכי הטיפול בלוקים בה. החומר בדוח מדעי.
לקריאה - לחץ כאן

מבט מעניין על הפרעת קשב
מאמרו של ד"ר אודי בונשטין, פסיכולוג קליני. המאמר פורסם באתר פסיכולוגיה עברית. המחבר ידוע בגישתו הכוללת והמעניינת לתסמונת, ובמאמר הנוכחי מציג הסבר תיאורטי להפרעת קשב באמצעות תיאורית ה Mind. למחבר עבודות נוספים שמספקים פרספקטיבה מאוד מיוחדת ורחבה על התסמונת, ומומלץ לעיין בעבודות אחרות שלו כמו בזו שפורסמה בכתב העת נפש, גיליון 21-22. המאמר מדעי.
לקריאה - לחץ כאן

תיאור כללי של הפרעת קשב
מאמר בעברית שפורסם באתר פסיכולוגיה עברית. המאמר נכתב על ידי אורית גודקאר,פיכולוגית חינוכית. המאמר עוסק בתיאור התסמונת באופן כללי, כולל הצעות ליום יום. המאמר אינו מדעי, אבל העובדות הכתובות בו מבוססים על חומר מדעי ותואמים את הידע הקיים בספרות המקצועית בתחום.
לקריאה - לחץ כאן

הפרעת קשב בגיל הרך
מאמר המתאר את הפרעת הקשב בגיל הרך. המאמר מופיע ברשימת המאמרים בפורום תמיכה ADHD בפורטל תפוז. במאמר נכתב על ידי רופא התפתחותי המכיר א הפרעת הקשב ותופעות דומות בגיל הרך. המאמר לא פורסם בכתב עת מדעי, אבל המידע בו מבוסס מדעית.
לקריאה - לחץ כאן

שינה והפרעות קשב
מאמר מפי פרופ' אבי שדה, מומחה לבעיות שינה. המאמר מופיע ברשימת המאמרים בפורום תמיכה ADHD, בפורטל תפוז. המאמר מפרט על הקשר שבין שינה לקשב. המאמר מדעי.
לקריאה - לחץ כאן

התייחסות לילדים העומדים מאחורי התסמונת
מאמרה של גילה שוורצמן, בעלת MA בחינוך מיוחד. המאמר פורסם באתר כתב העת "דעת". במאמר התייחסות ללוקים בתסמונת , ולא לתסמונת עצמה. במאמר תיאור נרחב של השלכות ברמה הרפואית, חינוכית, התנהגותית ומשפחתית של ילדים בעלי הפרעת קשב. המאמר מדעי
 לקריאה - לחץ כאן

אימון אישי לבעלי הפרעות קשב
מאמר של ליסה גרוסמן מאמנת אישית בתחום הפרעות הקשב. המאמר מציג מידע על התמורות שבאימון אישי לבעלי הפרעת קשב. המאמר אינו מדעי ומהווה מידע למשתמש.
לקריאה - לחץ כאן

לקויות שפה והפרעות קשב
מאמר של נופר קרין, פסיכולוגית קלינית, דוקטוראנטית . המאמר פורסם באתר "פסיכולוגיה עברית". המאמר מתאר את הקשר שבין לקויות שפה והפרעות קשב . המאמר מתאר בהרחבה מהן לקויות שפה, מקורן והשפעותיהן הרבות. בין היתר דן גם בזיקה שלהם ללקויות למידה. המאמר מבוסס על ידע מדעי.
 לקריאה - לחץ כאן

איבחון פסיכולוגי בגיל הרך
מאמר של נופר קרין, פסיכולוגית קלינית ודוקטורנטית. המאמר פורסם באתר פסיכולוגיה עברית. המאמר מתאר את השלבים באיבחון פסיכולוגי של ילדים ,בהקשר להפרעות קשב ולקויות למידה. במאמר מתארת המחברת את החלקים הדידקטים והרגשיים של האיבחון, החשיבות שלו, המטרות שלו, הגורמים לפני לאיבחון מוקדם כך כך ומה עושים עם התוצאות שלו. המאמר מבוסס על ידע מדעי.
 לקריאה - לחץ כאן

מבט אבולוציוני על הפרעת קשב
מאמר של ד"ר אודי בונשטיין, שפורסם בכתב העת נפש, גיליון 21-22. המאמר מפורסם גם באתה פסיכולוגיה עברית. במאמר מציג המחבר היבט מיוחד על הפרעת קשב בתהליך אבולוציוני, התוך התייחסות לכמה נקודות עוצמה הקשורים לבעלי התסמונת כמו יצירתיות ומנהיגות. המאמר מדעי.
 לקריאה - לחץ כאן

טיפול בנוירופידבק
המאמר נכתב על ידי ד"ר ענת ברנע, באתר "מאמרים". המאמר מציג שיטת טיפול המהווה אלטרנטיבה מדעית לטיפול תרופתי. יש חוקרים החולקים על תוצאות הטיפול בנוירופידבר בשטח. בשיטה זו מוצג אימון של המוח באמצעות הפעלה של תהליכים באמצעות תגובת מחשב. קיימת ספרות רבה בתחום במגוון בעיות ובכלל זה הפרעות קשב. המאמר הנוכחי מציג טיפול בשיטה זו בהפרעת קשב. המאמר מבוסס על ידע מדעי וניסיון שלה המחברת המאמר מספק מידע כללי לבעלי העניין.
לקריאה - לחץ כאן

רפואה סינית והפרעות קשב
המאמר נכתב על ידי ד"ר גדעון רון, נטורולוג ומרפא סיני. המאמר פורסם באתר "מאמרים". המאמר מציג כיצד רפואה סינית יכולה לעזור לבעלי הפרעת הקשב, לטיפול בתופעות הנגרמות כתוצאה מהפרעת קשב (היפראקטיביות ואימפולסיביות). המאמר מאוזן ומציג מידע על דרך הטיפול ברפואה הסינית באדם במכלול באמצעות שילוב הדרכה, דיכור וצמחי מרפא. המאמר אינו מדעי, אולם מספק לקורא מידע חשוב על הרפואה הסינית ועל האפשריות שלה בהתערבות עם בעלי הפרעות קשב.
לקריאה - לחץ כאן

הומאופטיה והפרעת קשב
מאמר מאתר המכון הישראלי והומאופטיה. המאמר מתאר מקרה של טיפול בילד בעל הפרעת קשב באמצעות הומאופטיה. המאמר אינו מדעי, שכן גישה זו לא ניתן לבחון באמון מידה מדעיים, בגלל אלמנט הכלליות שלא קיים בטיפול ההומיאופטי. רק באמצעות תיאור מקרים, כמו זה המוצג במאמר, ניתן לבחון את שיטת הטיפול בילדים בעלי הפרעות קשב.
לקריאה - לחץ כאן

סרטון קצר המסביר על ADHD - לחץ כאן
הסרטון מיועד לילדים ונוער. 


"בין קוקאין לריטלין"- לחץ כאן
ראיון עם ד"ר איריס מנור בתוכניתם של "לונדון את קירשבאום". בראיון ד"ר מנור מתייחסת לקשר שבין הצורך של הפרט להתמודד עם הפרעת הקשב ולהתמודדות הלא מוצלחת עימה המובילה לשימוש בסמים. 


המחשה - כיצד לקוי קשב מתמודד עם תהליך הקריאה (ההמחשה באנגלית) - לחץ כאן 


המחשה - להקשיב עם הפרעת קשב (ההמחשה באגלית) - לחץ כאן 


"רק ריטלין הוכיח עצמו מחקרית" - לחץ כאן
ראיון מצולם עם ד"ר איריס מנור, המסבירה מהי הפרעת קשב וריכוז והקשר בין המחסור הקבוע באדרנלין לחיפוש הריגושים המקושר לבעלי ההפרעה. כמו כן, מוסברת היעילות של הריטלין על פני אופציות טבעיות הקיימות בשוק. 


מהי הפרעת קשב וריכוז? - לחץ כאן
ראיון עם ד"ר איריס מנור המוצג באתר ifeelgood, האתר המקיף לנפש בריאה.