חרדים לקשב*

מדריך להורים ומחנכים מהציבור החרדי להתמודדות עם הפרעת קשב בילדים ונוער.

הקדמת המחבר

הורים ומלמדים יקרים,
בעזרת השם הספר מונח לפניכם מספק בסיס מדעי ופרקטי להבין מהי הפרעת קשב בילדים ונוער, כיצד להתמודד איתה וכיצד לעזור לילדים אלו להצליח להתמודד עם ההפרעה לממש את עצמם. הספר נכתב כצורך של השדה, לכתוב מידע מבוסס מחקר והתנסות על הפרעת קשב ודרכי התמודדות איתה, עם התאמות ייעודיות לחברה החרדית בישראל.
הרצון להנגיש מידע זה לציבור רחב ככל האפשר, הביא ליוזמות חברתיות וקהילתיות למימון הספר, בין היתר באמצעות גופים מסחריים. התוכן המידעי המופיע בספר מבוסס על מידע מחקרי ומדעי רשמי. עורכי הספר הקפידו לעשות הבחנה ברורה בין מידע מדעי למידע מסחרי. המידע המסחרי אינו באחריות כותבי הספר, אלא באחריות המפרסמים.

בחוברת הונחו היסודות המיידעים לעבודה שלכם כהורים ומחנכים לילדים עם הפרעת קשב והיפראקטיביות. נכיר כיצד שלושת העולמות – הילד, המשפחה והתלמוד תורה – נפגשים שיש תלמיד עם הפרעת קשב. כדי לתאם ציפיות ולעבד את החוויות שלכם כהורים ולעבוד מערכתית עם התלמוד התורה - במטרה לעזור לילדים אלו לממש את יכולותיהם, ולהשתתף כאחד מיני כולם בפעילות הלימודית בתלמוד תורה ובישיבה.
הספר מחולק ל פרקים לפי סדר ההבנה של הורים ומלמדים על נוחכותה של בעיה אובייקטיבית בתפקוד של הילד, דרך שלבי איתור ואבחון של הפרעת קשב ועד לטיפול בילדים.
הספר מתייחס הן לבנים והן לבנות. שלבי האיתור והטיפול דומים לבנים ולבנות. בפרק של תיאור התסמינים, הודגשו ההבדלים ההתנהגותיים בין בנים ובנות. ביתר חלקי הספר, גם שנכתב בלשון זכר, הכוונה היא גם לבנות ונערות הסובלות מהפרעת קשב.