הרצאתו של ד"ר גיל מאור לתושבי העיר עכו במסגרת הפעילות של "מרכז צעירים"
ד"ר גיל מאור הופיע כמומחה בתחום הפרעת קשב ולקויות למידה בחברה החרדית ונשא דברים בפני ועידת החינוך של הכנסת, שעסקה בנשירה בקרב נוער חרדי.
ועידת נוער בסיכוי 4. ד"ר גיל מאור - חבר ועדת ההיגוי בכנס זה
ביום עיון זה ד"ר גיל מאור הרמה אודות
הרצאתו של ד"ר גיל מאור "הפרעת קשב והיפראקטיביות - מתנה שקשה לפתוח"
ד"ר גיל מאור חבר בוועדת ההיגוי של הכנס. הרצאותיו: "10 עובדות חשובות על הפרעת הקשב" ו"למי לפנות ומתי-מגוון טיפולים מבוססי מחקר".
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס. הרצאתו בכנס: קשב, קריאה ומה שביניהם - ניתוח ממצאים אבחוניים, הבחנה מבדלת ותחלואה נלווית
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס ויו"ר המושב הרפואי
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס.
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס
הופעתו של ד"ר גיל מאור בתוכנית.
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס. בכנס מושב רפואי ייעודי לרופאים. בכנס הרצאתו של ד"ר גיל מאור - "יעד ההכלה, מציאות או דימיון?"
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס. הרצאתו של ד"ר גיל מאור בכנס: "העולם הרגשי של לקויי למידה והפרעת קשב". תקצירי ההרצאות: תקצירי ההרצאות הפרעת קשב והיפראקטיביות / ד"ר איריס מנור תיאור כללי: הפרעת קשב, והיפראקטיביות, מוכרת בשמה הלועזי Attention deficit and hyperactivity impulsivity disorder, ובקיצור הקליני- ADHD. ההפרעה מסווגת ומוכרת בספרות הרפואית הפסיכיאטרית תחת קבוצה של הפרעות שליטה בהתנהגות. ההפרעה מורכבת מגרעין אורגני, סביבו מתפתחות עם השנים שכבות של תגובותפסיכולוגיות וחברתיות, שהן היוצרות בסופו של דבר את המבנה השלם של ההפרעה.לכן, הפרעת הקשב, גם אם "עוצמתה האורגנית" תהיהזהה בשני ילדים, תתבטא בשניהם באופן שונה לחלוטין בהתאם ליתר תכונותיהם ולסביבההמקיפה אותם. תיאור קליני: ההפרעה מסווגת באמות מידה רפואיות, ולאבחנתה נדרש אבחון רפואי. על פי נוהלי משרד הבריאות – אבחון קשב מחייב 3 רכיבים: בדיקת קלינית-רפואית, הערכה רגשית ושאלוני דיווח. ניתן להסתייע בבדיקות אובייקטיביות לחיזוק הבחנה ובחינת דרכי טיפול (כמו בדיקת TOVA ). במסגרת האבחון בודק הרופא המאבחן התאמה לשתי קטגוריות של תסמינים – רכיב תת-קשב ורכיב היפראקטיבי-אימפולסיבי. במסגרת האבחון בוחן הרופא גם דרכי טיפול. טיפול: הטיפול המומלץ בהפרעות קשב, הינו משולב,.. וכולל הדרכת הורים וילד ולצד זה טיפול תרופתי. התרופה השכיחה ביותר בארץ היא מטילפנידאט (הריטלין),והיא יעילה בכ- 85% מהמקרים. לסיכום, הפרעת קשב היא תכונה קיצונית-תורשתית המשליכה על תפקודי רצף, סדר וארגון. אבחון מוקדם והתערבות מותאמת ונכונה, יכולים לשפר את איכות חייו של הסובל ממנה, וללמדו לעשות שימוש במשבים הגלומים בה. אני שונה – אני חריג ??? – איך ילדים טובים מתנהגים (לפעמים) רע / ד"ר גיל מאור הפרעת קשב וריכוז עלתה בשנים האחרונות למודעות ציבורית נרחבת. רבות נכתב על התסמינים, הקשיים, האבחון והטיפול, אך מעט מאוד נכתב על החוויה שנקראת הפרעת קשב מנקודת מבטו של הילד. הפרעת קשב היא אורגנית, לא ניתן לראות או למדוד אותה באמצעים חד משמעיים, אלא יש צורך להסתמך על המופע ההתנהגותי שהוא תיאור סימפטומטי (תיאור קשיים) של התפקוד. תיאור הקשיים שהילד מציג אינם הבעיה עצמה, אלא הפיצוי של הגוף לקשיים הנובעים מתת הקשב שהמוח שרוי בו. הפיצוי יכול להתבטא בארבעה אופנים: ניתוק (קשיים ברצף וסדר), אימפולסיביות, היפראקטיביות וחיפוש ריגושים – ארבעתם מיוצגים בתמונה הקלינית שמאפשרת אבחנה של ההפרעה. אמקד את הדיון בארבעת הנקודות המהותיות ביותר שעולות במפגשיי כמטפל בילדים ונוער בעלי הפרעת קשב: 1. לקות שקופה – ככזו גם הילד בעל הפרעת קשב לא רואה אותה ולא מרגיש את השלכותיה. הואיל ואין לילד נקודת השוואה, אלא רק תחושותיו שלו, קשה לו לדעת מתי הוא מאבד ריכוז, ובמיוחד מתי הוא מאבד את יעילותו. היותה שקופה אינה מאפשר לאדם לנתר (להשוות ולבדוק) את תגובותיו כלפי הסביבה, ולרוב הוא לומד להגיב לסביבה מתוך התגובה של הסביבה אליו. שלרוב מתבטאת בכעס, ודרישות ממנו להירגע ולהפסיק. 2. חיים בצל חווית הפספוס - מוסחות ואימפולסיביות מאפיינת את רוב לקויי הקשב, הם קולטים כל מה שקורה סביבם, אך ביעילות נמוכה. התוצאה – הילד חשוף למידע רב, דבר שמאלץ אותו להגיב לחלקי מידע, ולכן לעיתים קרובות, הפועל היוצא של מצב זה הוא תגובות שאינן מותאמות לסיטואציה – בעוצמה, במקום או בזמן. לאנשים הנמצאים בסביבת לקויי קשב, סיטואציות כגון: "קראנו לו 20 פעם והוא לא שמע", שכחה של אירוע חשוב, חוסר שימת לב לשינויים,איבוד חפצים חשובים הינם חלק שבשגרה. סיטואציות אלו גורמות לתגובות מוכרות וידועות מהסביבה, כאלו שכל לקויי קשב זוכה להן לפחות מספר פעמים ביום: "איך כולם שמעו ורק אתה לא?", "כמה פעמים צריך להגיד לך?" או "אם זה היה מחשב או טלוויזיה בטוח לא היית שוכח?" – משפטים שלעיתים קרובות מובילים להתפרצות זועמת "מה אתם רוצים ממני?" או להסתגרות ואף לסוג של בריחה. בנוסף לכך, המציאות היומיומית של לקוי הקשב היא לחיות בתחושה של "אולי לא שמעתי נכון", "אולי התבלבלתי וזה לא עכשיו", "אולי לא הבנתי נכון". כך קורה שגם ביום שהילד יודע וזוכר כי הוא מגיע לטיול, מקנן בו הספק שאולי הוא (שוב) לא שמע/זכר נכון. תחושת חוסר הוודאות, גורמת למצוקה כה גדולה, עד שלעיתים הילד מעדיף להימנע מהפעילות כלל, עד כדי תופעות פסיכוסומטיות או התנגדות נחרצת לפעילות המובילה לבניית סיפור מוגזם וקיצוני. לחילופין, או לחילופין תחושת הפספוס, של – דברים קורים סביבי ואני לא שם לב אליהם - מלווה בתהליכי פיצוי המושכים לשני כיוונים מנוגדים.האחד, "לזרוק ולזרום" – מהלך שמביא לעבודה ללא תכנון או לפרפקציוניזם – מהלך שמביא לאיטיות בתפקוד וניסיון להימנע טעויות. 3. סלקטיביות – ללקויי הקשב תנודתיות תפקודית גבוהה מאוד, לעיתים ניתן לראות פער קיצוני בתפקוד ביום אחד. ההשלכות על תכונה זו מתבטאות בקושי של הילד לנבא את יעילותו ותפקודו. פעמים רבות יוצא הילד בהרגשה שעשה עבודה נהדרת (לדוגמא במבחן) וכשהמשוב (ציון) שמקבל אינו עומד בציפיותיו, הוא כועס ולא מבין איך זה קרה.התנודתיות היא זו שמקשה עליו לתכנן בצורה יעילה את סדר היום. בני נוער רבים העובדים איתי, שולחים לי מידי ערב תוכניות עבודה מעולות לביצוע שותף של משימות שתכננו, ולמחרת בערב הם שולחים בעצב: "לא הצלחתי כי......" לרוב אין הסבר מדויק, פשוט – "זה לא היה זה. הזמן ברח לי..." בעיית הסלקטיביות משפיעה על תכנון הזמן ותכנון המשימות שהילד או הנער קובעים לעצמו (או שנקבעים ביחד עם ההורים). חוסר היכולת לשים את האצבע על מקור הבעיה, גורם לתסכול רב לילד למבוגרים הסובבים אותו ולחיכוכים לא מעטים ביניהם. 4. חווית הדחיה – בשנים האחרונות אני עוסק במחקר גדול מאוד ובו בוחן את חווית הדחייה והשייכות של ילדים ונערים לקוי קשב בבית, בביה"ס ובקרב החברים. מסתבר שכמט 80% מלקויי הקשב חשים דחויים בכל המסגרות. מרגישים שפחות יעדיפו לתכנן איתם, ופחות אפשר לסמוך עליהם, שהם מאכזבים את הוריהם, שצועקים עליהם יותר. 65% מהילדים והנערים לקויי הקשב חשים שההורים והמרים לא מבינים אותם. 40% מאמינים שלעולם לא יבינו אותם... ארבעת הנקודות אמורות לסייע להורים ולמורים לקבל אותם כפי שהם. הביטחון של הילדים ביכולותיהם הוא הרכיב המהותי ביותר להעצמה אישית בגיל ההתבגרות.
סקירת האירוע מתוך האתר של מכון "אחיה"
ד"ר גיל מאור ממארגני הכנס. בכנס הרצאתו "הפרעת קשב ולקויות למידה - קומורבידיות והבחנה מבדלת"
"הפרעת קשב וריכוז" - כאשר אנו שומעים את המושג "הפרעת קשב וריכוז" מיד אנו חושבים על הדברים "הרעים" להם היא גורמת. התייחסות מתאימה והכוונה, תאפשר לפרט ולמשפחתו גלות את הכוחות והנקודות החזקות שלהם ותמנע מהילד ומבני ממנו ומסביבתו סבל. בטיפול ב - ADHD מוצע להתייחס במשולב לטיפול התרופתי, לצד עבודה רגשית והתנהגותית עם בעל התסמונת, הדרכת הורים והדרכת אנשי הוראה. התייחסות מערכתית ל - ADHD מגדילה משמעותית את הסיכוי של ילד זה להשתלב ולהתפתח במסגרת הלימודית, החברתית והמשפחתית. הדרכת הורים מתאפשרת באופן קבוצתי בסדנת הורים או באופן פרטני במסגרת הדרכת הורים. סדנת הורים סדנת הורים הינו מפגש קבוצתי תמיכתי – חוויתי, שמיועד להורים שלילדיהם הפרעת קשב וריכוז. מטרות התוכנית: - להקנות להורים ידע בנושא הפרעת קשב והשלכותיה על תחומי החיים. - לאפשר להורים להגיע להבנה מודעת של עולמם הרגשי של ילדיהם. - לספק להורים מקום תומך בו יוכלו לבטא את קשייהם כהורים. - ללמד מיומנויות ואסטרטגיות שיקלו על בניית הורות מודעת לצרכיהם של ההורים ולצרכיהם של ילדיהם. - לתת להורים כלים מעשיים להתמודדות עם הקשיים המתעוררים בהתמודדות עם הילד במסגרת הבית. - לתת להורים את הידע והכלים לפתור בעיות שמתעוררות בהקשר לבית הספר וחברת הילדים. מבנה הסדנה: סדנת הורים כוללת בכל קבוצה 6 – 10 משפחות. במהלכה יתקיימו 12 מפגשים, כדלקמן: מפגש מבוא - מפגש בן שעתיים המהווה פתיחה לסדנה, הכרות והסדרת ההרשמה. 10 מפגשי עבודה, בני שעתיים כ"א, מבוססים על דינמיקה קבוצתית בקבוצת תמיכה/טיפול. מפגש סיכום - מפגש הערכה וסיכום נמשך כ - 3 שעות. הנושאים המטופלים בסדנה: במהלך הסדנה יינתנו כלים מעשיים להתמודדות עם הנושאים המוזכרים בהתאם לקבוצות הגיל השונות. מהי הפרעת קשב וריכוז? מאפייני ההפרעה, כוחותיה וחולשותיה. על מנת לדעת לעבוד עם הפרעת הקשב, עליכם לדעת עם מה אתם מתמודדים וכיצד להיעזר בדברים הטובים שיש בה (יצירתיות, אנרגטיות, עבודה עם הרגש, דמיון....), כדי לעקוף את הדברים הקשים יותר. אבחונים, הבחנה מבדלת ולקויות נוספות מעט סדר עבורכם ההורים, האם אבחנתם את הילד כמו שצריך? האם ערכתם את כל הבדיקות שהייתם צריכים (שמיעה, ראיה, מיקוד ראיה, בדיקות דם, תפקודי כליות, א.ק.ג)? איזה אבחון עורכים ראשון, הפרעת קשב או אבחון דידקטי? דעו והבינו את צרכיו של הילד בעצמכם, אל תהיו תלויים בחסדיהם של אחרים. הטיפול המשולב להכיר את סוג הטיפולים השונים הקיימים, לדעת לבחור ביניהם ולחסוך בעלויות. להבין לעומק את נושא הטיפול התרופתי והשלכותיו, דבר שייתן לכם את הכלים לערוך בחירה מודעת לטיפול המתאים לילדכם. מהי רפואה אלטרנטיבית? התרומה של הרפואה המשלימה לטיפול בהפרעות קשב. שימוש נכון בתוספי מזון וויטמינים. העולם הרגשי של ההורה והילד החוויה של הילד בעל הפרעת הקשב אינה פשוטה, הכירו את נקודת המבט שלו (קישור). כהורים, החוויה של גידול ילד אינה פשוטה. זהו המקום לקבל את התמיכה, והעידוד מקבוצת תמיכה של הורים שלא תשפוט אתכם ומאנשי מקצוע מיומנים שיעיקו לכם את הכלים הדרושים וליווי צמוד. סמכות הורית כיצד להחזיר לעצמנו את השליטה על חיינו וליצור מחדש את הסמכות ההורית שלנו בצורה כזו, שאנו וילדינו נפיק את המיטב מהיותנו משפחה אחת. עיצוב התנהגות כיצד להיפטר מהתנהגויות שאינן רצויות: התקפי זעם, דחיינות, קשיי שינה והתעוררות בבוקר, דחיינות, אלימות פיזית ומילולית, קשיים בבית ספר והכנת שיעורי בית. עבודה מול הגן/בית הספר לרוב, נקודת ההתמודדות הקשה ביותר של ילדינו. אלו כלים ניתן לתת למורים על מנת להקל על ילדינו? מה הן זכויות הילד שלנו? איך לעזור לילד שלנו לממש את הפוטנציאל שלו? כלים להעצמה כיצד לשבור את מעגל ההתנסות השלילית של הילד ולעזור לו לחוש טוב עם עצמו, "לצאת מהסרט" של הילד הלא מוצלח, ליצן כיתה, המפריען, הכבשה השחורה ....... ופשוט להצליח. תמיכת מקצועית וקבוצת תמיכה להגיע למקום בו מבינים אותך (כי כולם הורים לילדים עם הפרעת קשב), ללמוד מניסיונם והתנסויותיהם של אחרים, לקבל קבוצת תמיכה. לרוב, משפחות ממשיכות להיפגש גם אחרי הסדנה ונוצרות חברויות בין הילדים ("כיף לבקר חבר, שההורים שלו לא כעסו אם משהו נשבר"- ילד בן 9). תמיכה מקצועית במהלך ולאחר הסדנה (כולל ביקורי בית ספר).
הרצאתו של ד"ר גיל מאור: מאפיינים טרום בית סיפריים של לקויות למידה ו- ADHD והתערבות פרא רפואית", יום עיון במסגרת כנס אחיות טיפת חלב בקופת חולים "מאוחדת". תוכנית יום העיון: יום עיון בנושא "ילדי קש"ר" הנכם מוזמנים ליום עיון בנושא "ילדי קש"ר – קשב וריכוז" שיתקיים ביום ג' 21.12.2010 בין השעות 8:30-15:30 במרכז הדרכה רח' כצנלסון 68 גבעתיים. בתכנית: 8:30 -9:00 התכנסות 9:00-10:30 "הצצה לעולמו הפנימי והחיצוני של הילד עם ADHD", גב' לאורה וולמר פסיכולוגית קלינית. 10:30-10:45 הפסקה 10:45-12:15"מאפיינים טרום בית ספריים של לקויות למידה ו- ADHD והתערבות פרא רפואית", דר' גיל מאור, המרכז להפרעות קשב ותפקודי למידה. 12:15-13:00 "היפגעות ילדים בעלי הפרעות קש"ר בישראל" גב' אסתי קרייטמן, אחראית טיפת חלב מודיעין וגב' מילכה הס, אחראית טיפת חלב אפרת. 13:00-13:45 הפסקת צהרים 13:45-15:30 "ויסות חושי בגיל הרך", הגב' מוריה כובשי, מרפאה בעיסוק, MSC.
יום שישי 5.3.10 10:00 - הפרעות קשב מנקודת המבט הרפואית - ד"ר מנואל כץ- רופא ילדים מתמחה בקשב וריכוז 11:15- איך ילדכם יזכה לתמיכה בבית הספר? - לאה מורג מנהלת מתי"א באר שבע 12:00- להיות הורה לילד עם ADHD - דליה לוי - מומחית לח"מ ולקויות למידה, מאמנת אישית ואם ל 5- ילדים ADHD 13:00 כיבוד קל 13:15- אבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז - ד"ר עמית רותם - פסיכיאטר ילדים ונוער במחוז דרום *********** 14:00- הרשמה וקבלת חדרים 16:00- הפרעת קשב לקות או מתנה? - ד"ר גיל מאור יועץ להפרעות קשב וריכוז והפרעות התנהגות, מנהל מכון דר' קשב. 17:00- קבלת שבת בזמר וצליל - אושי גרוס ' ליל שבת ' 17:11- הדלקת נרות שבת קבלת שבת ותפילת ערבית לנשים- "לצאת מהכלים" , מפגש הכרות 18:30- סעודת שבת 20:00- הפרעת קשב מסביב לשעון, התארגנות יעילה במשך היממה - לאורה וולמר ,פסיכולוגית קלינית, מחברת הספר "האיידיאייצ'די שלי" 21:00-מפגש אינטימי לשמוע ולקבל תובנות? (אפשרות לשאול שאלות אשיות בנושא) - ד"ר גיל ופנינה מאור יום שבת 06.03.10 7:00 - קפה ועוגה 8:00 - תפילת שחרית 10:00- בית ספר אויב או אוהב: סוגיות מחיי ביה"ס - פנינה מאור מאבחנת דידקטית מורה לח"מ מתמחה בלקויי למידה והפרעות קשב 11:00 - סעודת שבת 12:30 - "ניהול משפחה באמצעות ציוויים, משא ומתן וחופש בחירה מוגבל... כלים בסיסיים לחיים עם קשיי קשב וריכוז" - יששכר עשת פסיכולוג קליני ורפואי, מדריך בטיפול משפחתי 14:00 - מנוחת צהרים 15:00- כיבוד קל 15:15 - הצגת היחיד "מדוע אין דבר כזה ילד רע" - כתיבה וביצוע - אושי גרוס, שחקן, חקיין וזמר. 16:00 - פאנל מומחים - המרצים יקיימו דיון פתוח ויענו על שאלות. 17:30- סעודה שלישית 18:18 - צאת שבת, תפילת ערבית והבדלה, פינוי חדרים ועזיבה
אנו מזמינים אותך ל"שבת ביחד" במלון בלו ביי נתניה שבת פרשת בלק תשס"ט, 3-4/7/2009 בשבת זו נתכנס כולנו, הורים לילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז בתוך המשפחה ומטפלים מתחומים שונים, ניקח פסק זמן ממירוץ היום יום כדי להירגע, לקבל ולתת תמיכה ולשאוב מידע על ADHD/ADD ממומחים ידועי שם. בזמן ההרצאות יתקיימו הפעלות לילדים על ידי צוות מוסמך ואחראי. בתוכנית: יום שישי 3.7.2009 13.00- הרשמה וקבלת חדרים 14.00- דברי פתיחה: 14.15- הפרעת הקשב כהפרעה שקופה: דר' איריס מנור, פסיכיאטרית לילד ולמתבגר, חוקרת ומרצה, מנהלת המרכז לקשב וריכוז בשרותי בריאות כללית. 16.00- הפסקה 17.00- אין רגע דל - ההתמודדות ההורית עם גידול ילד עם הפרעת קשב וריכוז: נעמי רביד, פסיכותרפיסטית, מאמנת ומדריכה, מנהלת מכון רביד. 19.00- שירי "ארץ ישראל" לקראת שבת. ליל שבת 19:30- הדלקת נרות שבת בקבלה קומה L קבלת שבת ותפילת ערבית בביה"כ 20:00- התכנסות באולם להיכרות וסעודת שבת משותפת 22.00- שיחה בנושא "תסביך עשיו" עם דר' שמחה צסנר, מייסד ישיבת "בני חייל" לנערים עם הפרעות קשב ובעיות התנהגות. יום שבת 4.7.2009 8:00 - תפילת שחרית 10:00 - סעודת שבת חלבית משותפת 11:30 - הפרעות קשב - לקות או מתנה? גיל מאור, דוקטורנט, יועץ התנהגותי במשרד החינוך ומנהל מכון דר' קשב. 14.00 - סעודת שבת 17.00 - 15.00- מנוחת שבת 17:00 - הילד בתוך השריון: דר' שמחה צ'סנר, מייסד ישיבת "בני חייל" לנערים עם הפרעות קשב ובעיות התנהגות. 18.00- כיבוד קל 18.15 - הצגה: אין דבר כזה ילד רע: כתיבה וביצוע - אושי גרוס, שחקן, חקיין וזמר. 19:00 - שאלות ותשובות עם פאנל המומחים. 20:33 - צאת שבת, תפילת ערבית והבדלה
מחזור שני של סדנת הורים
הרצאה סגורה עבור הורי התלמידים בחטיבת ביניים עמל - "נופר"
יום עיון בנושא הפרעת קשב - בארגון "ליבת הקשב" - מרכז לטיפול ולהתמודדות עם קשיי קשב וריכוז ובעיות נלוות בילדים, בני נוער ומבוגרים. הרצאתו של גיל מאור - ADHD ובעיות נלוות במשפחה
מהי הפרעת קשב? כוחות מול קשיים בהפרעת הקשב דרכים יעילות להתמודדות של ההורה עם הפרעת הקשב של ילדו
יום עיון יישובי - פרדס חנה להורים, מורים, מטפלים ואנשי חינוך זיהוי, אבחון, טיפול והתמודדות עם ילדים עם ADD/ADHD יערך ביום ד' 12.11.08 בין השעות 16:30-22:00 בבית יד לבנים, פרדס חנה 16:30-17:00 – התכנסות הרשמה וכיבוד קל. 17:00-17:45 – מה הוא ADHD מהפן הרפואי? גורמים והשלכות. דר' אבי שפירא, M.D פסיכיאטר ילדים ונוער מומחה. 17:45-18:30 – תהליך האבחון והטיפול בילדים עם ADHD דר' אסנת צפריר, מומחית ברפואת ילדים, מוסמכת בטיפול ADHD. 18:30-18:45 – הפסקה 18:45-19:30 – קשיים בויסות חושי וקואורדינציה בקרב הילדים עם ADHD דר' אורלי יודי-עוגב, מאבחנת ומטפלת בתפקודי למידה ומוטוריקה. מנהלת בי"ס להכשרת מאבחנים ומטפלים. 19:30-20:15 – עולמו הרגשי של הילד, הטיפול המשפחתי המשולב- תרופתי, חברתי, פסיכולוגי וביה"ס. גב' נעמי רביד עו"ס M.A בעב' סוציאלית קלינית, פסיכותרפיסטית-מנהלת מכון רביד חדרה. 20:15-20:30 – הפסקה 20:30-21:15 – ההתמודדות החברתית של הילד בעל הפרעת הקשב מר גיל מאור – דוקטורנט באוניברסיטת בר אילן, יועץ מומחה להפרעות קשב, מנהל מכון ד"ר קשב – המכון לייעוץ, הדרכה וטיפול בהפרעת קשב וריכוז ותפקודי למידה. 21:15-22:00 – פאנל שאלות ותשובות לצוות המרצים. מחיר כרטיס כניסה – 20 ש"ח, הכרטיסים ימכרו במקום. המדור לעבודה קהילתית 077-7008417 דפנה כהן
מהי הפרעת קשב? הדברים שלא ידעת. ריטלין - המצאת המאה או תרמית המאה. הטיפול התרופתי של ילדך. מרצים: גיל מאור – יועץ מומחה להפרעות קשב וריכוז. פנינה מאור – התמחות בלקויות למידה והפרעות קשב
השתלמות בית ספרית עבור מורי בי ספר "מעונה"
השתלמות בית ספרית עבור מורי חטיבת הביניים
הרצאה ייעודית להורים, על ההתמודדות של ילדם בעל הפרעת הקשב בבית הספר
הרצאה במסגרת השתלמות למלווי הסעות בחינוך המיוחד
הסברים על הפרעת קשב ומאפייניה. כיצד לעבור את החופש הגדול בשלום? התנהגויות שליליות והתקפי זעם. כיצד להתכונן לשנת הלימודים הבאה.
סדנה להעצמת הורים להורים שלילדיהם הפרעת קשב ולקויות למידה
המושג "הפרעת קשב וריכוז" מוביל אותנו לחשוב על הדברים "הרעים" הנגרמים בעטיו. התייחסות מתאימה והכוונה, תאפשר לפרט ולמשפחתו לגלות את הכוחות והנקודות החזקות שלהם ותמנע מהילד ומסביבתו סבל. הפרעת קשב עם היפראקטיביות – ADHD, היא הפרעה במערכת העצבים המרכזית, הגורמת לקשיים בהקשבה ובריכוז, בלמידה ובזיכרון, לקשיים ביכולת לעבד ולמיין מידע וגירויים הנכנסים הן מהעולם הפנימי (הסובייקטיבי) של האדם, והן מהעולם החיצוני (האובייקטיבי). הפרעת קשב בדרך כלל גורמת לסובלים ממנה תסכול רב, מעמסה ולחץ. הפרעת הקשב מפריעה בצורה כוללנית בכל צורות הלמידה, הן האקדמית והן החווייתית אצל ילדים. ההתייחסות מערכתית ל - ADHD מגדילה משמעותית את הסיכוי של ילד זה להשתלב ולהתפתח במסגרת הלימודית, החברתית והמשפחתית. קורס ייחודי זה המיועד להורים, משלב ידע וכלים בדרך סדנאית. מטרות התוכנית להקנות להורים ידע בנושא הפרעת קשב והשלכותיה על תחומי החיים. לאפשר להורים להגיע להבנה מודעת של עולמם הרגשי של ילדיהם. לספק להורים מקום תומך בו יוכלו לבטא את קשייהם כהורים. ללמד מיומנויות ואסטרטגיות שיקלו על בניית הורות מודעת לצרכיהם של ההורים ולצרכיהם של ילדיהם. בין נושאי הלימוד הפרעת קשב וריכוז, מאפיינים ביטוי ההפרעה במחזור החיים הטיפול המשולב ועקרונות הטיפול התרופתח סוגי אבחונים אבחנה מבדלת ותחלואה נלווית רפואה משלימה וטיפולים פסיכולוגים תומכים העולם הרגשי של ההורה והילד פיקוח משפחתי וסמכות הורית עיצוב /ניתוח התנהגות כלים לבניית סדר יום והתארגנות ללמידה בבית עבודה מול ביה"ס שבירת מעגל ההתנסות השלילי אסטראגיות למידה, סינגור , אימון עקרונות הפנג שוואי לאירגון הסביבה הפיזית דמיון מודרך וN.L.P קינסיולוגיה לשיפור יכולת הלמידה הריכוז ואיזון הרגש
השתלמות למנהלים ויועצים
מפגש מבוא לקורס "ADHD - אתגר לחיים"
בהרצאה הסברים על עולמו הרגש של הילד בעל הפרעת הקשב, קשייו בבית הספר והדרך להתמודד איתם.
בהרצאה הסברים על הפרעת הקשב, הטיפול התרופתי, השימוש ברפואה משלימה (אלטרנטיבית) ותוספי מזון.
מטרות סדנת ההורים: 1. הקניית ידע בנושא הפרעת קשב והשלכותיה. 2. קבלת כלים ופתרונות מעשיים להתמודדות עם קשיי הילד במסגרות השונות (חברים ומשפחה). 3. קבלת כלים להתמודדות טובה יותר עם הקשיים של הילד במסגרת ביה"ס. 4. הבנת העולם הרגשי של בעל הפרעת הקשב בכל שלבי החיים. 5. בניית תהליך העצמה – ניצול היתרונות של הפרעת הקשב וצמיחה אישית. 6. יצירת קבוצת תמיכה להורים.
הרצאה סגורה להורי התלמידים בבית ספר יסודי "מעונה"
ההרצאה מורכבת מ- 3 חלקים: 1. דברי מבוא והסברים כלליים. 2. הסתכלות אחרת על ADHD - דיון בסוגיה לקות או מתנה. 3. תשובות לשאלות מהקהל. דברי מבוא והסברים כלליים - ההגדרה הרפואית המקובלת של הפרעת קשב וריכוז בליווי הסברים. - כיצד המאפיינים של ההפרעה באים לידי ביטוי בחיי היומיום של בעל הפרעת הקשב. - הפרעת קשב כ"עיבוד מידע באינטליגנציה רגשית". - חשביות הטיפול המשולב, הכולל טיפול תרופתי, הדרכת הורים והדרכה התנהגותית לבעלי התסמונת. יינתן הסבר הנושא שימוש נכון ברפואה משלימה וביטות התערבות משלימות. - התמודדות יעילה ונכונה עם הפרעת קשב וריכוז. הצורך בהעצמה, בבניית מערכת תמיכה ומנגנון פיקוח. הסתכלות אחרת על ADHD - נקודות החולשה להפרעת הקשב. - נקודות החוזק של הפרעת הקשב. - אמצעים להעצמת ילדים ומבוגרים לקויי קשב. ההרצאה היא הרצאת מבוא בנושא הפרעות קשב וככזו היא מכסה נושאים רבים, על קצה המזלג. המטרה העיקרית היא לחשוף את הקהל לעובדות ולרעיונות חדשים. החשיפה מאפשרת לאדם להמשיך ולבדוק את אותם התחומים באופן עצמאי ובכך, לשפר את חייו ואת חייהם של בני משפחתו.
מטרות סדנת ההורים: 1. הקניית ידע בנושא הפרעת קשב והשלכותיה. 2. קבלת כלים ופתרונות מעשיים להתמודדות עם קשיי הילד במסגרות השונות (חברים ומשפחה). 3. קבלת כלים להתמודדות טובה יותר עם הקשיים של הילד במסגרת ביה"ס. 4. הבנת העולם הרגשי של בעל הפרעת הקשב בכל שלבי החיים. 5. בניית תהליך העצמה – ניצול היתרונות של הפרעת הקשב וצמיחה אישית. 6. יצירת קבוצת תמיכה להורים.
כלים התנהגותיים להתמודדות עם איפיוני הפרעות הקשב. גיל מאור, M.A בקרימינולוגיה שיקומית, דוקטורנט באוניברסיטת בר אילן, סוציותרפיסט מומחה בהפרעות קשב והפרעות התנהגות
לגדל ולהעצים ילדים לקויי קשב