משימה לימודית היא אחת הקשיים וההתמודדויות היותר מורכבות שעוברים לקויי קשב. התארגנות נכונה יכולה להקל על התהליכים והפעילויות הקשורות בלמידה, ובפרט לקראת מבחן.
בקרב ילדים בכיתות היסוד מומלץ להורים לסייע להם בהתארגנות זאת (לפחות בהתחלה) ואילו בקרב ילדים בוגרים יותר לעודד התארגנות עצמאית.
חשוב לזכור שהלמידה היא אחד מתחומי ההתמודדות הקשים של ילדים ומתבגרים לקויי קשב. ההתמודדות החוזרת עם קושי אובייקטיבי מעוררת מבוכה, דבר הגורם לתסכול ועוגמת נפש. לכן, מתבקשת רגישות רבה מצד ההורים בהתמודדות לקראת הכנת שיעורי הבית.
מומלץ, שההתארגנות ללימודים תעשה במסגרת סדר היום הכללי. מומלץ אף להיערך לכך כבר בחופש הגדול ולעבוד על תוכנית שבועית או חודשית קבועה פחות או יותר.
התנאי לביצוע תוכנית עבור הילד, היא הסכמה הדדית על התוכנית של ההורים והילד. בנוסף, תכננו את הזמן בהתאם לכיסוי התרופתי במשך היום. יש לשלב בתוכנית היומית: זמן מנוחה, זמני ארוחות, זמן פנוי לבילויים וזמן ללימודים. במסגרת זו ניתן גם להציע תוכנית לדמי כיס ותגמול במסגרת עיצוב התנהגות.
במידת האפשר, כדאי להימנע מהאפשרות שההורה מכין שיעורים עם ילדו, היות שזה אחד מגורמי המתח הגדולים אצל הילד.