לקראת מבחן לתלמידים עם בעיות קשב וריכוז וליקויי למידה :
לקראת מבחן, אופן הלמידה לא אמור להיות מאוד שונה מהכנת שיעורי הבית, אולם נדרש תרגול של כל החומר למבחן.
אופן התרגול דומה, שוב אין צורך לתרגל שוב ושוב חומר, ניתן להסתפק במספר תרגילים לאחר שהעיקרון הובן.
לגבי שינון במקצועות ההומאניים, ניתן להשתמש בשיטות לשיפור הזיכרון. כמו כן, שימוש באסטרטגיה של תרגום החומר הכתוב לתסריט המבוסס על תמונות, מאפשר ללקויי קשב שליטה טובה יותר בחומר ובטחון במתן התשובה הנכונה.
לקויי קשב רבים אינם יכולים ללמוד, עד שמורגש לחץ מסוים לקראת זמן המבחן. אם אין לכך פגיעה בתפקוד הפרט או בהישגיו, ניתן לאפשר לו לימוד כזה, היות שזיכרון מושפע ממצב רגשי ולעיתים קרובות מתח בזמן למידה ובזמן מבחן תורם למיצוי טוב יותר של הזיכרון.