הצעות ליעול השיעור לתלמידים הסובלים מהפרעות קשב וליקויי למידה :
במהלך השיעור רצוי לנצל את המשאבים להקשבה, הצפנה וקידוד (תהליכים של קליטת חומר חדש ושמירתו בזיכרון). על כן רצוי לכתוב רק את המשימות הנדרשות, את החומר שנכתב במהלך השיעור מומלץ לצלם במקום להשקיע מאמץ בכתיבה.
מומלץ ללמוד ולתרגל מבעוד מועד שיטות של דמיון מודרך לשיפור הזיכרון ולהחזרה לקשב פעיל ויעיל. יש לבחון את השיעורים בהם קיים קושי רב יותר, ובהם להציע הסתייעות בהפסקות יזומות, אחת ההתאמות המקובלות לבעלי הפרעת קשב.